Het lukt niet om een document te printen in Word 2000 waarin ook afbeeldingen staan. Op het scherm staan de afbeeldingen wel maar zodra ik ga afdrukken verdwijnen ze even uit beeld en worden ook niet afgedrukt. Ik denk (hoop eigenlijk) dat het een "instelling" is maar kan het niet vinden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Werkwijze
Als jij toevallig de methode "Achtergrond" gebruikt, dan klopt het inderdaad dat je niet kunt printen
Deze methode is voorbehouden aan Weblayout.
Het kan natuurlijk ook, zoals jij zei, gewoon een instelling zijn.
Controleer de volgende zaken:
Bron Help XP
Het is mogelijk dat u in de conceptmodus afdrukt. Als u de randen en figuren in een document wilt afdrukken, klikt u op Menu/Extra/Opties. Klik op het tabblad Afdrukken en schakel vervolgens het selectievakje Concept uit.
Zorg ervoor dat de optie Tekenobjecten (waarmee figuren worden afgedrukt) is geselecteerd. Klik op Menu/Extra/Opties en het tabblad Afdrukken. Schakel vervolgens het selectievakje Tekenobjecten in.
Het is mogelijk dat u probeert de veldcodes van een gekoppeld grafisch object af te drukken in plaats van het object zelf. Klik op Menu/Extra/Opties en op het tabblad Afdrukken. Schakel het selectievakje Veldcodes uit.
Het is mogelijk dat er onvoldoende geheugen beschikbaar is voor Word of het besturingssysteem. Probeer een of meer van de volgende oplossingen:
1. Sluit andere actieve programma's af.
2. Sla het document dat u wilt afdrukken op en sluit alle andere geopende vensters.
3. Schakel naar de afdrukweergave. Klik op Menu/Extra/Opties en op de tab Weergave. Schakel de selectievakjes Tijdelijke aanduidingen voor figuren, Statusbalk, Verticale liniaal, Horizontale schuifbalk en Verticale schuifbalk uit.
4. Schakel naar de normale weergave. Klik op Menu/Extra/Opties en het tabblad Beeld. Typ 0 (nul) in het vak Breedte van opmaakgebied.
5. Verberg de werkbalken. Klik op Werkbalken in het Menu/Weergave en schakel alle selectievakjes uit.
6. Sluit Word af en start het programma opnieuw.
7. Sluit alle actieve programma's af en start de computer opnieuw.
Verbreek alle netwerkverbindingen en beëindig alle programma's die na 8. afsluiting in het geheugen werkzaam blijven (TSR's) en andere hulpprogramma's die u gewoonlijk gebruikt.
Als je een snelle pc hebt kun je waarschijnlijk de laatste 8 stappen uitsluiten
Auteur: Joost Verdaasdonk
Reakties: joost@webforums.nl