| Auteur |
Bericht |
Anton
Gebruikersniveau 6
|
Geplaatst: 27 Jul 2006 18:30 Onderwerp:
Gastenboek Onderwerpsbeschrijving: Laat een berichtje achter in het Gastenboek |
|
|
Tsja, het is even schrikken als je als admin een gastenboek maakt en dan meteen een eerste post moet maken.
Ooit ben ik begonnen met het het plaatsen van een vraag. Via het Office Forum kreeg ik antwoord en al vrij snel was mijn probleem opgelost. Dan ga je verder met een volgende vraag en aldoende probeer je ook eens een vraag van een ander te beantwoorden .
De eerste keer dat iemand zei: "Hey bedankt, dat werkt!", was geweldig .
En dan ga je verder, als Admin op de achtergrond, en als Anton met het helpen zoeken naar oplossingen voor vragen van gebruikers.
Met veel plezier doe ik dit nog steeds en ik zou het jammer vinden als ik de enige ben die in het Gastenboek heeft geschreven.
Aan allen: schrijf iets in ons Gastenboek. Heb je een vraag stuur mij een PB of zet je suggestie / idee in de Ideeënbus.
Alvast bedankt en heel veel succes op het Office Forum.
Anton Huibers
(General Admin)
Laatst aangepast door Anton op 29 Sep 2006 09:35, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
Joost Verdaasdonk
OF VIP
Geregistreerd op: 1-10-2003 Berichten: 1556 Woonplaats: Breda Wereldstad!
|
Geplaatst: 27 Jul 2006 18:34 Onderwerp:
Ok bij deze dan! ;-) |
|
|
Ik ben ook gek op het OF!
Het mooie van anderen helpen is dat je beloning tweeledig is:
1. Je krijgt een goed gevoel door een ander te helpen.
2. Je leert zelf héél veel bij en het blijft beter hangen.
Veel plezier op het Officeforum!
_________________ Joost Verdaasdonk (MOS MASTER)Let op!
Op dit moment beantwoord ik géén pb of E-mail afkomstig van het forum
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
Mod_Admin
Moderator
|
Geplaatst: 28 Jul 2006 09:14 Onderwerp:
|
|
|
HaHa, Leuk,
De admins zijn het gastenoek aan het vullen.
Jongens, schitterend het werk dat tot nu toe gedaan is. Het OF begint er weer een beetje uit te zien zoals we dat graag willen.
Nu nog wat kleine technische probleempjes oplossen en we zijn er weer.
Groetjes
Moderator jaap
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
Gerbert
Gebruikersniveau 3
|
Geplaatst: 31 Jul 2006 14:56 Onderwerp:
Het OF is een prima plek om te helpen of geholpen te worden |
|
|
Hallo allemaal,
ik ben GEEN moderator of admin, maar wel erg blij met het OfficeForum.
Ik heb zelf al een heleboel info van dit forum gehaald en anderen kunnen helpen bij hun probleem. (helaas de laatste tijd te weinig, maar dat komt wel weer goed)
Jammer dat er mensen zijn die zoiets moois als het OF willen slopen, maar dankzij hard werken is het nu weer terug en bovendien nog mooier dan het was.
Ik hoop dat we er met zijn allen nog heeeeeeel lang plezier van mogen hebben.
Hartelijke groeten
Gerbert
_________________ Gebruiker van Windows XP of Windows Vista samen met Office 2003
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
Radjesh Klauke
Moderator
|
Geplaatst: 01 Aug 2006 15:42 Onderwerp:
Gratis en voor nix snel professionele hulp |
|
|
Ik ben nu al een paar jaar lid van dit forum en ze hebben mij gemaakt van een 0 tot een moderator met veel kennis op het gebied van Excel/VBA en VB.
Het is hier gewoonweg fantastisch. Ik zou zeggen.... "Kom er bij, want het kost je niet een cent." (Uiteraard zijn donaties wel welkom )
_________________ Groeten Radjesh Klauke
Laatst aangepast door Radjesh Klauke op 18 Sep 2006 15:42, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
haki
Gebruikersniveau 2
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 10:46 Onderwerp:
Erg goed forum, complimenten |
|
|
Ik ben door te Googelen op het forum terecht gekomen. Snel geholpen en heel veel informatie gevonden. Ik bouw nu een database en heb bijna alles wat ik zocht gevonden op dit forum.
Met voldoende basiskennis van Access kun je dankzij het forum de meest geweldige dingen bouwen.
Complimenten!
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
WantsToLearn
OF VIP
Geregistreerd op: 22-8-2006 Berichten: 879 Woonplaats: 't Oosten des Nederlijk Land
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 10:56 Onderwerp:
|
|
|
Hier geld totaal hetzelfde!
Google verwijst snel naar deze site, omdat het zoveel onderwerpen heeft.
Gelukkig kan ik ook nog af en toe een ander helpen zodat we elkaar vooruit helpen!
Groet,
WTL
_________________ Groet,
WTL
Wat niet kan, is nog niet gebeurd! 
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
drmilo
Gebruikersniveau 1
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 11:36 Onderwerp:
|
|
|
Hi,
Ik ben, drmilo, ben hier terecht gekomen net als zovelen via google.
Ben nu +/- 2 jaar lid.
Kom uit het midden van het land.
Heb hier veel antwoorden op mijn vragen verkregen via de zoekfunctie op dit forum.
drmilo
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
sellis
Gebruikersniveau 3
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 11:41 Onderwerp:
|
|
|
Hallo,
Ik ben een docent IT van 36 jaar, werkzaam op een school in de Randstad. Aangezien ik het meeste van mijn tijd bezig ben met hardware, software en (netwerk)beheer, leek het me ook wel zinvol om iets meer kennis van VBA te gaan opdoen.
Dus heb ik mezelf enige maanden geleden de opdracht gegeven om een aantal kleine projectjes te maken. Daar ik vroeger in het basisonderwijs les gegeven heb (IT is als hobby begonnen ...) heb ik daar nog enkele mensen zitten die af en toe met vragen komen.
Zo ben ik voor die scholen af en toe wat aan het maken in Word, Access of Excel. Daarvoor kon ik hier en daar wel wat extra informatie gebruiken. En dan kom je vanzelf op dit forum terecht.
Ik heb hier al vele antwoorden gevonden en zelfs af en toe een ander kunnen helpen. Momenteel maak ik er wat minder gebruik van, maar ik vind het forum zo leuk (m.n. de vragen/oplossingen van anderen) dat ik regelmatig terug kom om gewoon even wat te lezen wat me interesseert.
Zo nu weten jullie iets meer over me. Ik hoop dit forum nog vaak te bezoeken en anderen een tip te mogen geven.
Hartelijke groet,
Sellis
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
Ralf Peeters
Gebruikersniveau 1
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 12:20 Onderwerp:
|
|
|
Hallo,
ik ben Financieel medewerker bij een oliemaatschappij. Ik maak bijna alle rapportages in het bedrijf, en ben dus ook altijd de vraagbaak hier. Maar gelukkig weet ik ook niet alles dus kom ik hier vaker om een antwoord te zoeken en eventueel een vraag te stellen, mocht deze er niet bij staan. Ik moet eerlijk zeggen het ontbreekt me vaak aan tijd om vragen van andere te bekijken maar als ik wat zie wat ik recent zelf ben tegengekomen antwoord ik natuurlijk wel.
Ik doe het meeste met Excel, maar ben ook steeds meer aan het kijken naar oplossingen in bijv Access. (maar ook daar ontbreekt het me vaak aan tijd) Andere Office progjes heb ik weinig mee, maar door goed rond te kijken in deze prog kom je meestal heel ver. Laatst voor het eerst eens wat gedaan met VBA, en ik moet zeggen dat het no toch echt tijd wordt voor een cursusje VBA.
Ik ben hier terecht gekomen via Google, je zou bijna zeggen hoe anders. Nou dat was het wel zo ongeveer.
Zie jullie snel.
Ralf
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
gijskerstens
Gebruikersniveau 1
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 12:50 Onderwerp:
|
|
|
Ik ben 4e jaars student Bedrijfskundige Informatica in Breda.
Ik ben hier terechtgekomen dankzij meneer_ed van het computertotaal forum - hij verwees mij hierheen voor verdere hulp met MS Access.
Afgelopen maanden heb ik stage gelopen bij de Rabobank in Breda, een van mijn opdrachten daar was het omzetten van een papieren actieregister van de afdeling naar MS Access, hetgeen uiteindelijk is uitgegroeid tot een management-informatiesysteem voor de hele bank. Daar ik hiervoor nog nooit in Access had gewerkt, kon ik wel wat hulp gebruiken met sommige stukken code, wat ik hier dan ook vond. Het beviel me hier wel, dus wat rond blijven hangen, af en toe nog een vraag stellend, soms anderen helpend.
Gijs
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
jansenmga
Gebruikersniveau 2
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 13:46 Onderwerp:
|
|
|
OF is een goed forum; de mensen hebben kennis van zaken en hebben tevens geduld .
Ga zo door mensen, dan zal een beginnende gebruiker als ik nog veel lol beleven aan het forum!
Groetjes
jansenmga
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
Purkie
Gebruikersniveau 2
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 15:25 Onderwerp:
|
|
|
Hoi allen,
ook ik ben via Google op dit geweldige forum terecht gekomen. Ik werk in de IT (als projectmanager) en ben op een opdracht terecht gekomen waar een deel van de projectadministratie niet geheel in orde was (understatement!): meerdere mensen hadden meerdere excel-sheets om zaken te registreren, en in het beste geval was er slechts enige overlap, en in nog betere gevallen waren de diverse sheets ook nog enigszins met elkaar in sync (waarschijnlijk is dit een situatie die veel mensen herkennen).
Al snel kwam ik voor mijn specifieke opdracht tot de conclusie dat ik niet in de excel-valkuil wilde vallen, maar dat ik op zoek was naar databasefunctionaliteit. Aangezien ik vroeger gedurende mijn stage wel eens iets met Access (versie 1.0!) had gedaan, kwam ik al snel weer terecht bij Access (maar nu 2003 ). In eerste instantie begon mijn 'applicatie' als een tabel met een paar queries, maar nadat collega's ontdekten dat ik wel heel erg snel antwoord kon geven op vragen, kwamen er uiteraard nog meer vragen, en nu over onderwerpen die ik niet had vastgelegd. Kortom, een database die is begonnen om werk voor mezelf makkelijker te maken is langzamerhand gegroeid tot een tool waar 3 collega's bijna de volledige projectadministratie in hebben staan.
Deze applicatie heb ik nooit zelf kunnen verzinnen met alle functionaliteit die er in zit, alle vragen die ik heb gehad zijn via dit forum beantwoord (en meestal nog heel erg snel ook!). Dit forum is voor mij dus een onmisbare bron van informatie geweest.
Ik heb inmiddels weer een andere opdracht waardoor mijn activiteiten op dit forum nagenoeg tot nihil zijn afgedaald, maar het forum staat wel onder mijn favorites, en nog vrij hoog ook. Ik kijk regelmatig of er nog interessante vragen/antwoorden langskomen...
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
beireken
Gebruikersniveau 1
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 16:17 Onderwerp:
|
|
|
hallo allemaal
ik ben als beginnend access-gebruiker op dit forum terechtgekomen en heb hier al veel antwoorden op vragen gevonden.
Heel hartelijk bedankt hiervoor, zou ik zo zeggen!!!
beireken
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
brom
Gebruikersniveau 2
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 18:33 Onderwerp:
|
|
|
hallo, ik ben brom,
ik heb dit forum zolas velen gevonen via internet, en dit om dat ik ook met een aantal vragen betreffende Acces zit/zat.
ik ben werkzaam bij "bubblewrap" fabrikant, en ben daar veranrtwoordelijk voor de rapportages. doordat ik eea aan het vergemakkelijken ben en daar vragen over heb ben ik dus ook hier terecht gekomen. gzien de reacties hier denk ikdat ik bij een leuk forum terecht ben gekomen en zal hier ook zeker blijven.
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
vicenflor
Nieuwe Gebruiker
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 22:06 Onderwerp:
Thanks to OF |
|
|
Voor mijn beroep gebruik ik dagelijks word en excel. Alhoewel ik qua kennis nog maar op een beperkt niveau ben, krijg ik steeds meer zin om dieper op de materie in te gaan. Ik heb mijn eerste stappen zelfs in VBA gezet.
Het leuke is, dat je op dit forum als beginneling feedback krijgt van velen wanneer je weer eens vastzit met een probleem. Op werk wordt ik een kenner genoemd terwijl ik hier duidelijk merk dat ik nog maar in mijn kinderschoenen.
Maar dit forum is de perfecte leerschool!!
Tot bij de volgende vraag.
Vicenflor (da's de naam van mijn 2 zeldzame parkietjes)
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
Rayman76
Gebruikersniveau 1
|
Geplaatst: 13 Sep 2006 22:50 Onderwerp:
|
|
|
Nou zal me even voorstellen,
Ben Raymond , Ben werkzaam in de beveiliging. En moet zeggen wat een geweldig forum, zeer vriendelijke hulp van de mensen, want op de meeste forums zie je vaker dat als iemand een vraag stelt dat men van die domme antwoorden krijgt.
Vind het een zeer duidelijk en helder forum waar ik nog veel gebruik van zal maken.
Ga zo door.
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
Tigo
Gebruikersniveau 1
|
Geplaatst: 14 Sep 2006 07:32 Onderwerp:
|
|
|
hoi allemaal,
ik werk nu een 3-tal jaren met access (en VBA) en kan dankzij dit geweldige forum veel hulp vinden. En vind ik het niet, dan stel ik de vraag en krijg heel snel een goed te gebruiken antwoord. Dus dit forum is in 1 woord: GEWELDIG
Tigo
Ps. Ik hoop ooit nog eens zo ervaren te worden dat ik ook eens een vraag kan beantwoorden ipv alleen te stellen
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
alwaysconnected
Gebruikersniveau 2
|
Geplaatst: 14 Sep 2006 09:47 Onderwerp:
|
|
|
Ben werkzaam als (junior) applicatie beheerder van de gemeente Sneek, afdeling Sociale Zaken
Ik ben hier gekomen door een tik fout, ik moest op de pagina
www.webforms.nl zijn van de SDU-uitgevers. Toen vergiste ik me in het internet adres en ik tikte www.webforums.nl en toen kwam ik hier. Wat mij verbaasde omdat ik verwacht had pdf documenten te kunnen downloaden, maar daar in tegen kwam ik op dit forum met vragen en oplossingen over office pakketten. Ik heb me toen maar geregistreerd en ben tot op heden niet meer verdwenen.
Laatst aangepast door alwaysconnected op 04 Feb 2008 22:15, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
vanessa
Gebruikersniveau 1
|
Geplaatst: 14 Sep 2006 14:30 Onderwerp:
|
|
|
Hello,
Ik ken het forum nog maar pas maar het staat al wel bij mijn favorieten geprogrammeerd. Je vind hier zoveel oplossingen en weetjes het interesseert me allemaal enorm en ik ben van plan in de nabije toekomst een cursus VB te volgen.
Hopelijk kan ik binnenkort dan ook anderen helpen want voorlopig blijft mijn aandeel enkel bij het stellen van vragen!
See You
|
|
|
Naar boven
|
|
 |
|